پایگاه مقاومت بسیج امام محمد باقر علیه السلام

اطلاع رسانی سریع ، صحیح و آموزش پیش نیاز شروع کار گروهی مناسب

پایگاه مقاومت بسیج امام محمد باقر علیه السلام

اطلاع رسانی سریع ، صحیح و آموزش پیش نیاز شروع کار گروهی مناسب

پایگاه مقاومت بسیج امام محمد باقر علیه السلام

باهدف ارائه مطالب مفید و اطلاع رسانی های بموقع و کارآمد و توسعه کارکردهای بسیج در فضاهای مجازی این وبلاگ تاسیس شد.
کد شامد ساماندهی پایگاه های اینترنتی 1-1-712754-64-3-1

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

طبق فرمایش مقام معظم رهبری دامت برکاته بسیج یعنی همان نیروی عظیم خروشان و زبده که در برابر دشمن می ‏ایستد، عنصری مومن و انقلابی که علاقه‏ مند به سرنوشت میهن و مملکت است و به عقیده این حقیر، بسیج رهنمودی برای حرکت به سوی دولت جهانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‏ باشد.     

اهداف بسیج تا چه حد در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی موثر است؟

به طور کلی، نفس بسیج راهبردی جهت پیش‏برد اهداف رفیع انقلاب اسلامی است و البته اهداف آن همان اهداف انقلاب است که در یک مجموعه با آزادی و توان مردمی پیگیری می ‏گردد و توسط مقام رهبری جهت دهی و هدایت می ‏شود.

به نظر شما حلقه های صالحین تا چه اندازه می تواند در ایجاد همدلی، همفکری و همکاری افراد تاثیر داشته باشد؟

با توجه به تجربه ای که مجموعه در این زمینه مشاهده نموده، بسیار موثر و کارآمد است و اساسا سبک خاص تدریس و کلاس ‏ها همگی به شکلی است که این همدلی و هم آهنگی رشد پیدا کند؛ البته اجرای درست آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برای خنثی سازی آسیب های فرهنگی ماهواره ها چه راهکارهای اجرایی را پیشنهاد می کنید؟

مسلماً برای این مسئله راه حل های بسیاری مطرح شده، ولی یک اصل کلی که مطرح است همان غنی سازی رسانه ملی و شبکه های داخلی همراه با ایجاد خرده فرهنگ های همسو با همدلی در جامعه است، دقیقا آن قسمت کار که از بسیج و سازمان های مردم محور بر می‏ آید همین جاست، که می‏تواند در دراز مدت آحاد جامعه و گروه های هدف را با بصیرت افزایی و آگاهی دادن از خطرات پنهان رسانه هایی از این دست، با خبر کند؛ مجموعه هم در همین راستا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت افراد، بصیرت افزایی و ارائه تحلیل های درست به ویژه در جلسات سیاسی پایگاه که همزمان با جلسه پنج شنبه شب های صالحین انجام می‏پذیرد، در این زمینه تلاش خود را آغاز نموده است.

به نظر شما برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت چه باید کرد؟

در پرتو انوار تعلیمات اسلام عزیز به خصوص تعالیم شیعی، گونه ای از تربیت و تعلیمات را مشاهده می‏ کنیم که  همگی رنگ و بوی شهادت می‏ دهد و خودآگاه یا ناخودآگاه شخصیت فرد را به گونه ای شکل می ‏دهد که نهراسیدن از دشمن و جهاد در راه خدا به صورت بخشی از شخصیت فرد نمود پیدا می‏ کند و نیازی به برنامه ریزی خاصی نیست. قبلا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام برنامه ریزی ها را انجام داده اند. با نشر دادن فرهنگ عاشورا، فرهنگ شهادت گسترش پیدا کرده و چه شخصی بهتر از سید الشهداء که خود سکان دار کشتی نجات است. با این رویکرد، پایگاه و مجموعه بسیج در جهت یادآوری رشادت های شهدا، برای سرکشی از خانواده معظم شهدا برنامه مستمری دارد و هم‏چنین ان شاءالله به زودی با تشکیل هیئت منتظران موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ، گام دیگری در این زمینه برخواهیم داشت.

مهم ترین برنامه هایی که تحت فرماندهی خودتان برای همکاران پایگاه پیش بینی نموده اید چیست؟

ان شاءالله پس از تدوین نقشه راه پایگاه، بر اساس دکترین انقلاب و فرهنگ انتظار، گزینش و به کارگیری نیروهای متخصص و خوش فکر جهت رسیدن به اهداف در راس امور قرار خواهد گرفت.

یک بسیجی چگونه می تواند در مقابل هجمه های فرهنگی و اعتقادی جنگ نرم بایستد؟

با  توجه به خصوصیت بارز جنگ نرم و دشواری شناخت حملات دشمن، اولین نیاز نیروها تجهیز آن‏ها به سلاح بصیرت است و پس از آن تقویت نیروها در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی؛ به شکلی که اگر بصیرتی هم کسب شد با ضعف و کمبود، نقصان پیدا نکند.

چه توصیه ای برای بسیجیان پایگاه باقرالعلوم (ع) دارید؟

بنده کوچک تر از آن هستم که به کسی توصیه کنم؛ فقط در حد خواهش از دوستان هم‏سنگرم تقاضا می‏ کنم در هر جایی که هستند  و در هر مسئولیتی که مشغول خدمتند، خدا را مد نظر داشته باشند و برخدا توکل کنند. چرا که طبق آیه شریفه قرآن:

اِنَّ لَیسَ لَه سُلطانٌ عَلی الذینَ آمَنو وَ عَلی رَبِّهِم یَتَوَکَّلون

بی گمان (شیطان) هیچ گونه تسلطی بر کسانی ندارد که ایمان دارند و بر پروردگارشان تکیه می ‏نمایند.

و نیز از کلام امیر المومنین که می‏ فرماید:

اگر کوه ها از جاى بجنبند، تو ثابت باش. دندان بر دندان بفشار، سر خود را به خداوند بسپار، قدم هایت را بر زمین میخکوب کن، دیده بر آخر لشگر دشمن بینداز، به وقت حمله چشم فروگیر و آگـاه بـاش که پیـروزى از جانب خداى سـبحان است.